
Lokasyon Analizi ve Rekabet
a – Hedef Müsteri Profilinizin Demografik Özellikleri
Yatırım aşamasına geçmeden önce, bu soruların cevaplarını da araştırmış olmanız ve merkezle paylaşmış olmanız, merkezin elindeki bilgilerle değerlendirip doğru karar almasında etkili olacaktır.
-
Rakip kimdir ve hedef bölgede kaç tane rakip var?
-
Sundukları hizmetler ne tür ve fiyatlandırma yapısı nedir?
-
Güçlü ve zayıf yönleri nelerdir?
-
Rakipleriniz reklamını hangi yöntemle yapıyor?
-
Bölgenizde ne tür müşteriler var ve nereden geliyorlar?
-
Yakınlardaki büyük yerleşim alanları, büyük endüstriyel veya ofis kompleksleri var mı?
-
Üniversite’ye yakın bir lokasyon mu ?
-
Her müsteri grubunun belirli ihtiyaçları nelerdir?
-
Müsterileriniz için ortak kaygılar nelerdir?
b – Pazarlama Planı
Pazarlama planları çok karmaşık olabilir, ancak pazarlamanın “7P” sini (ürün, fiyat, yer, tanıtım, insan, fiziksel olanaklar ve süreç ) göz önünde bulundurarak temel adımlar şunlardır:
-
Bilgi toplamak
-
Kampanyayı planlamak
-
Kampanyayı uygulamak
-
Sonuçları gözden geçirmek ve degerlendirmek
-
Tüketici profili
c – Medya Seçenekleri
-
Sosyal medya pazarlaması (Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest)
-
Doğrudan posta (brosürler, el ilanları)
-
Dış reklam (billboard, afis)
-
Geleneksel pazarlama (tavsiyeleri teşvik etme, topluluk olaylarına katılma ve yardım etkinlikleri, ağ oluşturma, yerel etkinliklere sponsor olma)
-
Promosyon ve özel ürünler (kuponlar, çapraz promosyonlar)